søndag 3. mai 2009

Reklameprosjekt for Sandvika


Xoxo, Sandvika

Jeg skulle liksom prøve å ikke skrive et to sider langt innlegg denne gangen, men siden temaet denne gangen er reklameprosjektet vårt, har jeg jo selvfølgelig mye på hjertet. Det beste hadde kanskje vært om jeg hadde tatt det hele i 400% hastighet som i filmen vår (noe som viste seg å være et supert virkemiddel for å få 60 minutter film ned til stakkars maks 7), men jeg kan da ta noen deler i stikkords form.

Bra gruppe
Mye kreativitet
En smule lite struktur
Litt for stor grad av «konstruktiv» sukkertilførsel
Litt for mye kreativitet....
Mer og mer intensiv jobbing mot slutten
Litt for lite søvn ..
og ALT for mange tekniske problemer (som jeg av ønske om fortrengelse velger å ikke greie ut om her, men kan i hvert fall si at blant annet ble 5 timer av en lørdags formiddag brukt på kundesupport på Elkjøp) 



Fredag sjette mars fikk vi utdelt oppgaven om å lage en informativ og til en viss grad appellerende sammensatt tekst om vår kjære skole. Da jeg er litt over gjennomsnittet interessert i alt som heter digital redigering, ble jeg veldig glad da vi fikk denne oppgaven, en type oppgave jeg hadde verket etter å få helt siden prosjektet med digitale fortellinger.
Allerede i løpet av de 5 minuttene vi fikk på slutten av en norskdag til å jobbe, fikk vi mange ideer og fant ut hvordan vi skulle forme filmen. Jeg kan ikke akkurat skryte av at arbeidsøkten neste fredag var like effektiv, men prosjektet tok mer og mer form. Vi ble enige om å filme neste torsdag, og far og jeg var på Elkjøp så sent som dagen før, og fikk endelig ut fingern og investerte i et lenge etterlengtet HD-videokamera.

Alle hadde med seg kostymer på torsdag, og vi brukte timene etter skolen til å gjøre mesteparten av filmingen. Stian hadde nok fått en ganske klar visjon om hvordan vi skulle filme, og ledet an. Jakob filmet, og alle var med på klippene. Det var endel som så litt rart på denne gjengen bestående av en «keeg», «soss», «emo», og så videre.



På kvelden dro far og jeg tilbake til Sandvika, og jeg filmet motorveien, kulturhuset, Sandvika vgs, broa, med mer, som jeg satt sammen til en «Gossip Girl»-inspirert innledning på Final Cut. Etter å ha filmet en gang til og jobbet sammen om å få ferdig materiale til filmen, redigerte vi, og fikk til slutt fram et produkt vi ble ganske fornøyde med.

Alt i alt var det et morsomt og interessant prosjekt, mye takket være en bra gruppe der alle var engasjerte og veldig lystne på å jobbe for å få til en bra film. Det var gøy å komme til «finalen», og jeg synes vinnerfilmen absolutt fortjente sin plass!


Ingen kommentarer: